onsdag 28. september 2011

LIKØR

I år har jeg prøvd meg på å lage likør. Hadde noe tyttebær som ble stående i kjøleskapet et par dager og siden  jeg hadde nok sylt i fryseren tenkte jeg at dette kunne bli til likør. I det minste glasset har jeg appelsinskall og sprit med en vaniljestang.
Den egentlige oppskriften er: 1 liter 45% sprit, 350 - 400 gr. sukker, skallet av 6 appelsiner og 2 vaniljestenger. Løs opp sukkeret i spriten og ha i vaniljestengene og appelsnskallet. La stå i ca 1 uke i romtemperatur. Sil av når smaken er passelig. PS: Står den for legne blir smaken skarp.    LYKKE TIL...

1 kommentar:

  1. Hmmm... kanskje dette er noko eg skulle prøvd..? Såg så fristande ut. Har kun prøvd med kirsebær før (og det var vellukka)
    Riktig god søndagskveld:0)

    SvarSlett

Hyggelig at du legger igjen en kommentar...